Darmowa dostawa od 50,00 zł

Filtry nakręcane szare

( ilość produktów: 139 )

Filtry neutralnie szare – precyzyjna kontrola światła i ekspozycji

Filtry neutralnie szare (ND) pozwalają świadomie pracować ze światłem – bez konieczności zmiany ustawień ISO czy kompromisów w przysłonie. To jedno z najbardziej przydatnych narzędzi w fotografii i filmie, których zadaniem jest równomierne przyciemnienie obrazu – bez zmiany barw, kontrastu czy ostrości. Filtry szare ND umożliwiają stosowanie długich czasów naświetlania w bardzo jasnym otoczeniu albo otwieranie przysłony przy silnym świetle bez ryzyka prześwietleń.

Typowe zastosowania filtrów szarych (ND) to:

  • rozmycie ruchu wody, chmur, tłumu w fotografii architektury, czy świateł w fotografii nocnej
  • możliwość pracy na szeroko otwartej przysłonie jasnych obiektywów w fotografii portretowej przy silnym słońcu
  • filmowanie zgodnie regułą, w której czas otwarcia migawki powinien wynosić dwa razy mniej niż liczba klatek rejestracji na sekundę (fps)
  • kreatywna kontrola głębi ostrości w plenerze.

Nakręcane filtry Marumi neutralnie szare – dla różnych potrzeb

Nakręcane filtry neutralnie szare Marumi są dostępne w wielu wariantach – od klasycznych modeli DHG, przez profesjonalne Super DHG oraz flagowe EXUS, które dostępne są w szerokim zakresie gęstości od ND8 do ND32000 aż po wszechstronne filtry zmienne (Vari-ND) z szerokim zakresem regulacji gęstości. Znajdziesz tu modele stałe i regulowane, przeznaczone zarówno do fotografii, jak i produkcji wideo. Ich dostępne rozmiary pozwalają dopasować filtr do większości popularnych obiektywów. To dobry wybór dla fotografów krajobrazowych i miejskich, twórców treści wideo, a także użytkowników aparatów i kamer z dużymi matrycami, którzy potrzebują precyzyjnej kontroli nad ekspozycją.

Filtry szare ND – kiedy warto po nie sięgnąć i jak stosować?

Filtry szare ND najlepiej sprawdzają się w sytuacjach, gdy światło naturalne jest zbyt intensywne, a zależy Ci na pełnej kontroli nad ekspozycją lub ruchem. W praktyce zaleca się ich stosowanie ze statywem, a w przypadku filtrów zmiennych (szczególnie przy użyciu obiektywów szerokokątnych) warto unikać skrajnych ustawień, które mogą wywołać winietowanie lub tzw. „X pattern”. Dobór mocy filtra – ND8, ND64, ND1000 – zależy od efektu, jaki chcesz uzyskać i warunków oświetleniowych. Jeśli dopiero zaczynasz, zacznij od filtrów ND z umiarkowaną gęstością i obserwuj, jak zmienia się obraz.

5. podstrona: https://marumi.pl/pol_m_Produkty_Linie_PRIME-405.html

pixel